Descripció
Les àrees d’emergència de residus són espais tancats on a dins hi ha contenidors per dipositar-hi només les fraccions de residus municipals i són exclusivament per a ús domèstic.
Són àrees que només es poden utilitzar en casos puntuals i justificats. En cap cas són per a la disposició habitual de les deixalles, ja que a la majoria de pobles de la Mancomunitat el model de recollida selectiva és el porta a porta, i cal participar-hi correctament.
A la majoria de pobles les àrees d’emergència tenen un sistema d’obertura amb control d’accés, i per accedir-hi s’ha de fer a través d’una aplicació mòbil. En alguns casos també s’hi pot accedir amb un teclat amb codi numèric, en funció del municipi.
La incorporació de sistemes intel·ligents de tancament a les àrees d’emergència té per objectius incrementar els índexs i la qualitat de la recollida selectiva, i preparar-se per implementar un sistema de pagament per participació o generació.
Què es pot portar a l’àrea d’emergència?
Matèria orgànica, reciclables i resta. En alguns casos també vidre, roba, oli i càpsules de cafè. Els contenidors estan a l’interior de l’àrea, i també algun a l’exterior.
Cal separar correctament els residus abans de dipositar-los a l’àrea.
Són d’ús exclusivament domèstic i està totalment prohibit dipositar-hi voluminosos, residus especials, ramaders o agrícoles. Per a aquestes deixalles cal utilitzar les vies de gestió de residus corresponents.
Amb quina freqüència es pot utilitzar?
En funció del municipi la ciutadania disposa d’un nombre màxim anual d’aportacions a l’àrea. L’ús d’aquesta àrea s’ha de minimitzar i fer-la servir només quan no sigui possible utilitzar la recollida porta a porta.
Com es pot accedir a l’àrea d’emergència?
A través del telèfon mòbil:
Qui no tingui un telèfon intel·ligent s’ha de posar en contacte amb el seu ajuntament.
Preguntes freqüents
Ubicacions