Teleassistència
DESCRIPCIÓ
El Servei de Teleassistència garanteix la seguretat i dóna tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, de fragilitat o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any a través d'un terminal connectat a una central d'alarmes.
És un servei preventiu i de proximitat que ofereix a les persones amb dependència i als seus cuidadors, un suport personal per continuar vivint en el seu entorn habitual. Possibilita que persones grans o amb discapacitat tinguin la seguretat que davant situacions de crisi, caigudes, emergències sanitàries o de l'habitatge, puguin contactar de forma immediata amb el centre d'atenció.
El servei compta amb 3 prestacions:
- Servei d'atenció directa des de la central per la gestió de riscos i atenció davant de situacions d'emergència.
- Servei personalitzat: servei tècnic (instal·lació, manteniment, assessorament tècnic, baixa i retirada d'equips.
- Complements de seguretat: detectors de moviment o instrusisme; detectors de foc i fum; detectors de monòxid de carboni; unitat de video.
Persones destinatàries:
Persones grans o amb discapacitat, que viuen soles permanentment o durant gran part del dia, o bé que viuen amb altres persones que presenten identiques característiques d'edat o discapacitat.
S'estableix un sistema de priorització a partir de quatre criteris:
- Ser major de 80 anys.
- Tenir una xarxa social/familiar dèbil o nul·la.
- Tenir problemes de desplaçaments i mobilitat.
- Tenir alguna patologia de base importants.
Cost per l'usuari:
Segons municipi (gratuït o copagament)
El Servei té tres tipus de terminal en funció del ús i caracterísitiques del beneficiari. En cas que hi hagi copagament el cost del servei serà:
- Usuari Tipus A: 44,64€/semestre
- Usuari Tipus B: 7,10€/semestre
- Usuari Tipus C: 3,30€/semestre
Equip tècnic:
Equip tècnic de l'Àrea Bàsica de Serveis Socials.
Àrea responsable:
Àrea Social.