El centre de dia el Casal ha acollit recentment dues xerrades de salut gratuïtes i obertes a tota la població, ambdues promogudes i organitzades pel Centre de dia El Casal, el Programa de Gent Gran de la Mancomunitat La Plana i l’ EMD de Sant Miquel de Balenyà.
La xerrada sobre el Document de Voluntats Anticipades del passat 22 de novembre, va reunir a una quarantena de persones i va anar a càrrec de la Dra. Assumpta Farràs i la treballadora social Miriam Clopés de l'EAP Tona.
La declaració de voluntats anticipades és un document en el qual podem fer constar per endavant quin tractament mèdic volem rebre i com volem ser atesos en cas de trobar-nos en una situació d’incapacitat per prendre decisions i/o expressar personalment la nostra voluntat. L'objectiu del document de voluntat anticipades (DVA) és mantenir el respecte a les decisions personals dels pacients fins tot en aquells moments en què no les poden manifestar.
Al finalitzar la conferència, es va obrir un debat entre els assistents i les dues professionals de salut van poder anar resolent tots els dubtes i qüestions que s’anaven plantejant.
D’altra banda, el centre de dia va acollir el 9 de desembre la conferència divulgativa entorn les Malalties minoritàries que impulsa La Fundació de La Marató de Tv3 amb l’objectiu de sensibilitzar sobre aquestes malalties que pateixen entre una i cinc persones per cada deu mil habitants i a La Marató d’enguany destinarà els beneficis.
La xerrada, va anar a càrrec de la infermera Olga Franquesa que va donar a conèixer el projecte social de la Marató de TV3 i va apropar als assistents la realitat de les 400.000 persones a Catalunya que pateixen alguna de les més de 7.000 malalties minoritàries diagnosticades.
Amb el suport d’un audiovisual corporatiu de La Marató els assistents van poder conèixer alguns casos reals d’infants i joves diagnosticats amb alguna d’aquestes malalties que tenen afectacions múltiples tals com l’ Anèmia de Fanconi, la Malaltia de Morqio o el Nevus congènit, entre d’altres.
En acabar la xerrada, algunes de les persones presents van poder compartir amb la resta algunes situacions de familiars o coneguts i resoldre alguna de les inquietuds entorn aquestes malalties.
A l’esdeveniment hi van assistir una vintena de persones grans.
Dinamització de gent gran