Els passats dies 25 i 27 de gener es va fer la presentació de la “Diagnosi d’organització dels serveis socials i dels programes de ciutadania de la Mancomunitat La Plana ” als càrrecs electes i al personal tècnic de la organització, respectivament. Al llarg de l’any 2011 l’Oficina de Suport Tècnic als Serveis Socials de la Gerència de Benestar Social de la Diputació de Barcelona ha realitzat una tasca de suport i assessorament a la Mancomunitat La Plana amb l’objectiu d’analitzar l’organització dels serveis socials i programes de ciutadania i així identificar possibles oportunitats de millora en relació a l’eficiència en la gestió de recursos i la qualitat dels serveis. El resultat final d’aquest treball, que ha comptat amb la participació tant dels càrrecs electes de l’organització com de tot el personal tècnic de la mateixa, ha estat un document que identifica i analitza l’estructura organitzativa i el model de prestació de serveis socials bàsics; Analitza el model de treball i la distribució de les funcions amb relació al continuum de prestació; Analitza l’organització dels serveis tenint en consideració la distribució territorial; Analitza els principals processos de prestació de serveis i planteja possibles propostes de millora.
En la primera de les sessions de presentació es va comptar amb la presència del Sr. Josep Oliva, Diputat delegat de l’Àrea d’atenció a les persones de la Diputació de Barcelona, Lluís Verdaguer, President de la Mancomunitat La Plana, els membres de la Junta de Govern de la mateixa institució i representants electes (alcaldies o regidories) de la majoria de municipis de la Mancomunitat. En la segona de les sessions van assistir-hi tot el personal tècnic i auxiliar de l’àrea de serveis socials i ciutadania. Segons els tècnics de la Diputació de Barcelona i de Daleph, la consultora que ha donat suport a la Diputació en el desenvolupament de l’estudi, aquest estudi posa de relleu que la Mancomunitat La Plana compta amb una Àrea de Serveis Socials i Ciutadania que, en termes generals, funciona molt bé. Tot i això, de cara al futur podria plantejar-se millores que ajudin a donar resposta al complex entorn econòmic i social que es presenta actualment. Una vegada tancada aquesta fase d’estudi correspon a l’organització el desplegament i implementació de les propostes incloses en l’estudi, que serà progressiva al llarg de l’any 2012. Àrea de serveis Socials i ciutadania Mancomunitat la Plana.