Sessió formativa: Sessió bàsica 2: Pla de màrqueting per emprenedors - Vic

Dimarts, 16 d’octubre de 2018
Programa 2018 de Formació per Empreses i Emprenedors d'Osona

Formació pràctica en la que es sortirà amb un petit pla de màrqueting adaptat a cada projecte. Sobretot es treballaran aspectes: Com posar preu als meus productes i/o serveis? Quins canals són els més adients pel meu perfil de clients? Quina és la base de la meva estratègia de comunicació?

Contingut:

Recollim la nostra proposta de valor i el nostre model de negoci. 

1. Quins són els elements claus d´un pla de màrqueting? 

  1. el client 
  2. els competidors 
  3. el producte o servei 
  4. com fem arribar el nostre producte o servei als clients 
  5. la marca 

2. Què ens cal per què ens comprin? 

  • Hem de ser visibles: si no ens veuen, no saben que existim. De quines maneres podem ser visibles? 
  • Desenvoluparem l´estratègia comercial i de comunicació per aconseguir aquesta visibilitat. 
  • Ens han de considerar: un cop ens veuen, el client ha de identificar si el que li oferim és el que vol. Per això ens cal entrar en l'estratègia de posicionament. Hem de tenir clar perquè volem que ens busquin. 
  • La proposta de valor ens ajudarà a definir la nostra personalitat de marca. 
  • Ens han de comparar: si el client sap que podem ser un proveïdor, buscarà alternatives. Si les busquen, qui seran? Quins són els nostres competidors? 
  • Els identificarem i dibuixarem un mapa de posicionament. El preu és un element clau. Quins preus tenim respecte la competència? 
  • Ens han de comprar: un cop han decidit demanar-nos pressupost o comprar-nos, hem de pensar l´experiència del client sigui excel·lent. 
  • Analitzarem quins poden ser els elements claus de l´experiència del client. 
  • Ens han de recomanar: com aconseguim fidelitzar els clients? com fem que ens recomanin? com sabem si el client està content? 
  • Planificarem les accions i es recursos necessaris. 
  • Un cop identificades les accions, avaluarem la nostra capacitat per dur-lo a terme

Ponent:
Carme Sáez, MBA per EADA i llicenciada en Administració i direcció d'empreses per la UAB. Experiència com a docent a la UVIC i Universitat Ramon LLull. Consultora de desenvolupament de negoci. Experta en màrqueting estratègic i innovació, ha liderat projectes de màrqueting en diversos sectors ( sector industrial, distribució industrial, transport, alimentació, retail , cultura entre d´altres ) i ha acompanyat a més de 100 emprenedors a encarar l´estratègia de màrqueting dels seus projectes. 

Inscripcions: clicant a aquí

Darrera actualització: 22.07.2019 | 15:39