CANVI DATA 2A SESSIÓ!
Formació per empreses i emprenedors
Coneix les claus de l'èxit per la supervivència de l'empresa a través de l'estudi de l'experiència de 30 empreses.
Més informació: Desenvolupament Local - Mancomunitat La Plana
Sessió 1: • Objectiu: En la primera sessió explicarem cinc de les deu bones pràctiques amb exemples concrets, basades en el perfil de la persona emprenedora i la seva orientació al mercat. • Continguts: -Crear per oportunitat de negoci: Crear l'empresa perquè es detecta una oportunitat de negoci, no com una opció per deixar d’estar en situació d’atur. -Lideratge i emprenedoria: Ser molt proactiu/iva. Ser el motor de l'empresa, ser-ne el/la responsable de totes les decisions que es prenen, tant les positives com les negatives. -Esforç, treball i constància: La dedicació al negoci és constant i completa; es manté el ritme en tot moment i amb visió a mig i llarg termini, amb paciència. -Orientació al mercat: Tenir experiència en el sector d’activitat de l’empresa, tenir ofici i conèixer el producte o servei, i estar orientat al mercat. Conèixer la competència. -Capacitat comercial: Capacitat de sortir a vendre el producte o servei en qualsevol moment o circumstància. Sessió 2: • Objectiu: En la segona sessió explicarem les altres 5 bones pràctiques que ens permetran analitzar l’empresa o idea empresarial des d’un punt de vista quantitatiu. • Continguts: -Inversió inicial i fons de maniobra: Per iniciar el negoci, fa falta iniciar les activitats amb una inversió inicial mesurada, i per continuar i consolidar-se, fa falta disposar de finançament que no impliqui una càrrega gaire elevada. -Control de la gestió. -Obtenció de beneficis: Tenir beneficis del negoci suposa generar i guanyar diners, amb transparència i integritat. Conèixer els números, el marge i la tresoreria. Disposar d'un sou mínim cada mes per als socis i sòcies treballadores. -Innovar: Estar obert a fer canvis en la forma de fer les coses, en l’organització de l’empresa, en els productes i serveis que es comercialitzen, en l’atenció als clients. Explorar i introduir noves tecnologies, obrir nous mercats. -Col·laborar per créixer i consolidar-se: Unir esforços, coneixements i recursos per mantenir-se i créixer.
Ponent:
Eulàlia Balañà Quintero (EBCCE): És llicenciada en ciències econòmiques i empresarials per l’UAB. Consultora i formadora especialista en consolidació i creació d’empreses amb més de 30 anys d’experiència. L’objecte del seu treball ha estat potenciar les eines de suport intern, capacitats de gestió empresarials i personals per tal de desenvolupar el creixement i consolidació de la iniciativa empresarial. http://ebcce.com/
Inscripcions: clicant a aquí
Gratuït
Sala Balnearis de l'Ajuntament de Tona (C/ de la Font, 8-10) - 08551 Tona - Barcelona (Catalunya)