DESCRIPCIÓ
El Servei de Teleassistència garanteix la seguretat i dóna tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, de fragilitat o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any a través d'un terminal connectat a una central d'alarmes.
És un servei preventiu i de proximitat que ofereix a les persones amb dependència i als seus cuidadors, un suport personal per continuar vivint en el seu entorn habitual. Possibilita que persones grans o amb discapacitat tinguin la seguretat que davant situacions de crisi, caigudes, emergències sanitàries o de l'habitatge, puguin contactar de forma immediata amb el centre d'atenció.
El servei compta amb 3 prestacions:
Persones grans o amb discapacitat, que viuen soles permanentment o durant gran part del dia, o bé que viuen amb altres persones que presenten identiques característiques d'edat o discapacitat.
S'estableix un sistema de priorització a partir de quatre criteris:
Segons municipi (gratuït o copagament) El Servei té tres tipus de terminal en funció del ús i caracterísitiques del beneficiari. En cas que hi hagi copagament el cost del servei serà:
Equip tècnic de l'Àrea Bàsica de Serveis Socials.
Àrea Social.
Àrea Social de la Mancomunitat La Plana.